Audyt SEO strony internetowej – audyt SEO w 9 krokach

Audyt SEO strony internetowej polega na ocenie stanu witryny pod kątem możliwości jej pozycjonowania. Podstawowy audyt SEO zawiera jedynie najważniejsze elementy, jednak jeżeli skupimy się na nich efekty mogą być zadziwiające

Audyt SEO strony internetowej

Jeżeli masz stronę internetową, która nie odnosi sukcesów warto sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Natomiast jeżeli planujesz budowę strony www uwzględnij zagadnienia SEO już na etapie jej projektowania.

Na początek należy zapoznać się z terminologią, dlatego w kilku prostych pytaniach odpowiemy co to jest to całe SEO.

Czym jest audyt SEO strony internetowej

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest to raport w postaci analizy stanu witryny internetowej pod kątem wykorzystania wskazówek i zaleceń w zakresie SEO. Audyt SEO to lista wskazująca słabe i mocne strony witryny, oraz wskazówki co należy poprawić, aby SEO na stronie www było wykonane prawidłowo.

Czym jest SEO

Czym jest SEO?

SEO czyli z języka angielskiego Search Engine Optimalization jest to optymalizacja strony www dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc dokładniej jest to budowa lub modyfikacja strony internetowej w taki sposób, aby była ona zgodna z zasadami optymalizacji witryny internetowej, w celu łatwiejszego jej indeksowania przez wyszukiwarki internetowe tj. Google.

Jak zrobić audyt SEO

Jak zrobić audyt seo strony www

Wykonanie audytu SEO nie jest specjalnie trudnym zadaniem. W większości sprowadza się do czasochłonnych i mozolnych analiz które wskazują słabe i mocne punkty dla strony internetowej. Bez podstawowej wiedzy z zakresu SEO przeprowadzenie audytu jest nie zalecane, ponieważ nie ma możliwości skonfrontowania wyniku ze stanem faktycznym.

Analiza stanu technicznego strony internetowej

Analiza stanu technicznego strony internetowej

Strona internetowa podobnie jak inne oprogramowanie, z biegiem czasu ulega dezaktualizacji pod względem technicznym. Warto przed przystąpieniem do prac związanych z SEO dla storny www, przeprowadzić analizę stanu serwera z uwzględnieniem wersji PHP, stanu CMS i zbadanie możliwości aktualizacji tego systemu, jak również dodatków w postaci pluginów, modułów, komponentów lub innych elementów występujących na stronie.

Przykładowo analiza stanu witryny internetowej opartej o CMS WordPress sprowadza się do weryfikacji wersji CMS, oraz wersji pluginów i szablonów zainstalowanych na stronie. W przypadku dostępnych nowych wersji należy wykonać kopię zapasową strony (na wypadek błędów aktualizacji), sprawdzić kompatybilność najnowszej wersji CMS i dodatków z działającą na naszym serwerze wersją interpretera PHP, lub aktualizacja PHP i w dalszej kolejności CMS i pluginów.

Weryfikacja uwzględnia również zabezpieczenia witryny oraz stan certyfikatu SSL, ponieważ jego obecność na dzień dzisiejszy jest najczęściej konieczna.

Zatem w kilku punktach analiza stanu technicznego to:

  • Ustalenie bieżącej wersji PHP, oraz zmiana na nowszą wersję jeżeli jest to wskazane
  • Zbadanie wersji systemu CMS, oraz aktualizacja
  • Zbadanie możliwości aktualizacji dodatków (pluginów, modułów, komponentów, szablonów etc.)
  • Ustalenie czy SSL jest aktywny i działa prawidłowo
  • Zabezpieczenie witryny

Powyższe parametry możemy sprawdzić w panelu zarządzania serwerem/hostingiem, oraz w systemie CMS poprzez weryfikację powyższych parametrów. Bardzo często nowoczesne systemy CMS informują o konieczności aktualizacji zarówno samych siebie, dodatków, jak również interpretera PHP na serwerze.

Badanie szybkości strony internetowej w audycie SEO

Badanie szybkości strony internetowej w audycie SEO

Szybkość witryny pod względem SEO ma znaczenie w zakresie oceny jej responsywności działania dla użytkowników. Wyszukiwarka internetowa bada szybkość naszej witryny, i w przypadku znaczącego czasu odpowiedzi i gotowości do działania może spotkać się to z negatywnymi konsekwencjami.

Ocena wydajności witryny powinna być przeprowadzona z uwzględnieniem dwóch jej wersji, desktop czyli dla komputerów stacjonarnych i laptopów, oraz mobil czyli dla smartfonów i urządzeń mobilnych.

Do oceny szybkości witryny w celach poglądowych można wykorzystać narzędzie dostarczane przez Google czyli Google PageSpeed Insights. Narzędzie Google jest proste w zakresie interfejsu, jednak dostarcza najważniejsze informacje tj.:

  • Klasyfikację punktową witryny, która dodatkowo oznaczona jest kolorami, gdzie kolor zielony oznacza stronę bardzo dobrze zoptymalizowaną pod kątem wydajności, natomiast czerwony stronę wymagającą poprawy,
  • Czas wyświetlenia strony do jej pełnej gotowości
  • Wskazanie elementów które wpływają negatywnie na wydajność strony
  • Oraz elementy które warto poprawić, aby uzyskać lepszy wskaźnik wydajności

Osoby bardziej zaawansowane mogą posłużyć się natomiast narzędziem GTmetrix. W przeciwieństwie do rozwiązania Google, GTmetrix dostarcza szczegółową analizę w zakresie wydajności witryny ze wskazaniem poszczególnych elementów mających wpływ na szybkość ładowania z wyszczególnieniem plików strony ładowanych podczas wczytywania.

Generalnie podczas badania szybkości witryny warto skupić się na realnej szybkości wczytania strony internetowej dla użytkowników, ponieważ ma to przełożenie również w obiorze strony. Wolna strona internetowa jest częściej opuszczana przez użytkowników w trakcie jej przeglądania, tym samym zwiększa się ryzyko utraty klienta.

Testowanie strony www na urządzeniach mobilnych – test responsywności

Testowanie strony www na urządzeniach mobilnych – test responsywności

Strona internetowa obecnie jest przeglądana na komputerach, laptopach, tabletach i smartfonach, dlatego ważne jest aby była resposnywna.

Responsywna strona www potrafi dostosować się do ekranu i rozdzielczości na której jest wyświetlana. Według obecnych trendów i zaleceń podczas projektowania strony internetowej w pierwszej kolejności konieczne jest stworzenie witryny przystosowanej do telefonów komórkowych tj. smartfonów. Znaczna część użytkowników Internetu to w chwili obecnej osoby przeglądające witryny i media społecznościowe za pośrednictwem swoich telefonów, dlatego tak istotne jest uwzględnienie tego aspektu na swojej stronie internetowej.

Wykonując audyt SEO strony www należy oczywiście uwzględnić badanie responsywności strony internetowej. Brak tej funkcjonalności może doprowadzić do wykluczenia jej z indeksu na urządzeniach mobilnych, tym samym strona może nie pojawiać się w wynikach wyszukiwania które były kierowane za pośrednictwem smartfona lub tabletu.

Audyt dostępności strony internetowej dla urządzeń mobilnych możemy wykonać za pośrednictwem narzędzia Google pod nazwą Mobile-Friendly Test. Narzędzie to realizuje jedno zadanie, informuje czy strona jest przystosowana do działania na urządzeniach mobilnych, czy nie jest do tego zadania gotowa.

Oczywiście realizując politykę Mobile First, i mając na uwadze możliwość wykluczenia strony z wyników na tego typu urządzeniach, warto upewnić się czy strona www jest responsywna i prawidłowo wyświetla się na smartfonie.

Warto również zbadać informacje które znajdują się w Google Search Console, ponieważ wszelkie problemy z responsywnością tj. za mała czcionka lub treść szersza niż okno itp. znajdują się komunikatach tego narzędzia.

Przeprowadzając audyt SEO strony internetowej sprawdź czy strona poprawnie działa na smartfonie i nie generuje błędów wyświetlania.

Weryfikowanie danych strukturalnych

Weryfikowanie danych strukturalnych

Dane strukturalne czyli structured data to informacje które są przekazywane dla wyszukiwarce, zawierający opis poszczególnych elementów strony lub podstawowe informacje które mają być powiązane z innymi dostępnymi w sieci informacjami.

Do najprostszych i najczęściej stosowanych danych strukturalnych w przypadku stron firmowych są dane strukturalne lokalnego biznesu. Wskazują one nazwę firmy, zarówno tą formalną jak i wersję uproszczoną, adres fizyczny wraz ze współrzędnymi GPS, dane kontaktowe tj. mail i numer telefonu, logotyp, zakres cen i inne.

W przypadku powyższych danych, wyszukiwarka może powiązać naszą firmę z informacjami zawartymi na innych stronach lub portalach, ponieważ będzie w stanie połączyć przykładowo numer telefonu.

Tematyka danych strukturalnych jest zdecydowanie bardziej rozbudowana, ponieważ mogą one zostać wykorzystane do opisu np.:

  • Danych firmowych
  • Informacji o produkcie
  • Szczegóły dotyczące wpisu na blogu
  • Dane informujące o ścieżce powrotu i linkach w niej zawartych
  • Informacje o autorze danego wpisu, dacie i godzinie publikacji
  • oraz wiele innych

Warto zatem wykorzystywać dane strukturalne, nawet w najprostszej formie, aby ułatwić wyszukiwarce Google wiązanie informacji umieszczonych w sieci z naszą działalnością.

Audyt SEO strony internetowej musi zawierać badanie danych strukturalnych, które można wykonać za pośrednictwem narzędzia Google pn. Structured Data Testing Tool. Za pomocą narzędzia do badania danych strukturalnych, możemy określić czy są one wykorzystywane na naszej stronie internetowej, oraz w jakim zakresie.

Sprawdzanie metadanych na stronie internetowej

Sprawdzanie metadanych na stronie internetowej

Meta dane na stronie internetowej zawierają informacje przekazywane do wyszukiwarki, a są to między innymi tytuł, opis oraz słowa kluczowe.

Obecnie wyszukiwarki internetowe korzystają z metadanych, jednak na podstawie zawartości danej podstrony mogą wyświetlić inne informacje niż te które zamieścimy.

Meta Tytuł jest to najprościej mówiąc tytuł danej strony / podstrony. Tytuł zakładki powinien zawierać się w przedziale pomiędzy 50 a 70 znaków, gdzie finalnie istotna jest jego wielkość pod względem zajmowanych pikseli (ponieważ nie każda litera jest identyczna pod względem szerokości).

Meta tytuł powinien zawierać główną frazę kluczową, której rozwinięcie pojawi się w pozostałych elementach daje podstrony.

Meta opis jest to streszczenie zawartości podstrony. Najczęściej jest to jedno lub dwa zdania, które zawierają w swojej treści główną frazę kluczową i opisują zawartość danej podstrony. Według bieżących wytycznych meta opis powinien zawierać się w przedziale od 155 do 16 znaków, jednak i tutaj istotna jest finalnie ilość pikseli i wskazywana jest w tym momencie na 920px.

Zarówno meta tytuł jak i meta opis w przypadku właściwego przygotowania zostaną umieszczone w wynikach wyszukiwarek internetowych.

Keywords jest ostatnią pozycją określaną jako meta dane. Pozycja ta zawiera słowo lub słowa kluczowe określające daną podstronę. W chwili obecnej wyszukiwarka Google nie bierze tej pozycji pod uwagę jako priorytet do określenia słowa kluczowego, wynika to z licznych nadużyć przy tworzeniu zawartości tej wartości przed laty. Niejednokrotnie pozycja keywords zawierała więcej słów niż faktyczny opis umieszczony na stronie. Warto oczywiście wprowadzić główne słowo kluczowe w tej pozycji, aby korelowało ono z pozostałymi elementami danej podstrony.

Meta dane są informacjami dla których wytyczne zmieniają się dość dynamicznie, dlatego przed przystąpieniem do przygotowania i wdrożenia metadanych na stronie internetowej, warto sprawdzić aktualne wytyczne w tym zakresie.

Analiza SEO strony internetowej powinna uwzględniać listę występujących podstron, wraz ze wskazaniem meta tytułów, meta opisów i słów kluczowych. Podczas audytu SEO wykrywany jest bardzo częsty błąd polegający na umieszczeniu identycznych metadanych na wszystkich stronach, lub automatycznie generowanych danych.

Weryfikowanie jakości treści na stronie oraz nagłówków

Weryfikowanie jakości treści na stronie oraz nagłówków

Treść na stronie pod względem SEO jest jednym z najważniejszych elementów, o ile nie najważniejszym. To właśnie treści pozwalają na prezentowanie użytkownikowi materiałów jakie chcemy mu przedstawić, czy to usług, czy produktów lub po prostu informacji.

Audyt SEO musi uwzględniać treści na stronie internetowej. Analiza taka musi uwzględniać kilka punktów:

  • Analiza treści pod kątem ilościowym – gdzie przeprowadzamy analizę ilości znaków treści na audytowanej podstronie. Ilość i jakość treści ma kolosalne znaczenie z punktu widzenia SEO, dlatego warto zadbać, aby nasze treści były dłuższe i lepsze od tych dostępnych u konkurencji.
  • Analiza nagłówków – na stronie internetowej występują nagłówki od H1 do H6, gdzie H1 i H2 odgrywają największą rolę. Podczas audytu SEO należy zweryfikować czy dana podstrona posiada tylko jeden nagłówek typu H1, czy więcej. Oczywistym błędem jest stosowanie większej niż jeden nagłówków typu H1, gdzie zawartość nagłówka powinna wynikać z frazy jaką przyjęliśmy na danej podstronie. Podobnie sytuacja ma miejsce z pozostałymi nagłówkami, przy czym ich ilość nie ma ograniczeń. Dlatego należy przeanalizować nagłówki występujące na stronie oraz ich zbieżność z frazą główną.
  • Pogrubienia oraz wyróżnienia – dobra treść przygotowana pod SEO powinna zawierać wszelkiego rodzaju pogrubienia i wyróżnienia istotnych zwrotów lub zdań.

Audyt SEO treści powinien zatem skupić się na analizie typu oraz ilości, jak również korelacji treści z założoną frazą kluczową. W przypadku wykrycia błędów w tym zakresie muszą one zostać priorytetowo poprawione.

Ocena grafiki pod kątem jej jakości, nazewnictwa i stosowania ALT

Ocena grafiki pod kątem jej jakości, nazewnictwa i stosowania ALT

Analizowanie strony poprzez przeprowadzenie audytu SEO zawiera również badanie grafik stosowanych na witrynie internetowej. Nie docenione przez znaczną część społeczeństwa grafiki, odgrywają istotną rolę w procesie indeksacji i wyszukiwania treści poprzez wyszukiwarki internetowe.

Przeprowadzając audyt SEO strony internetowej musimy zbadać występujące grafiki z uwzględnieniem następujących elementów:

  • Nazwa grafiki – sama nazwa powinna być w związku z treścią prezentowaną na grafice, przypadkowy ciąg znaków nie pomoże w przypadku SEO, dlatego warto zadbać o prawidłową nazwę, tym samym podczas audytu warto sprawdzić nazewnictwo plików graficznych stosowane na stronie www;
  • ALT czyli alternatywny tekst – ALT jest to treść która wyświetla się w momencie braku możliwości wczytania grafiki. Przeglądarki tekstowe, które eliminują grafiki z treści strony www w miejscu pliku prezentują treść umieszczoną w znaczniku alt pliku graficznego. Ponadto alt jest również formą opisową grafiki.
  • Tytuł i opis grafiki – oczywiście podczas dodawania grafiki możliwe jest umieszczenie tytułu i opisu ilustracji umieszczonej na stronie. Element ten nie jest tak istotny jak ma to miejsce w przypadku ALT, jednak wart stosowania.
  • Meta dane pliku graficznego – w większości audytów SEO nie przeprowadza się analizy meta danych pliku graficznego, jednak wpływają one na jakość wyszukiwania grafiki przez wyszukiwarkę internetową. Meta dane pliku graficznego są to informację tj. autor, nazwa aparatu, lokalizacja, współrzędne geograficzne, obiektyw, ale również opis wewnątrz pliku graficznego umieszczony przez autora.

Przeprowadzając audyt SEO strony internetowej musimy zatem sprawdzić:

  • Czy nazwy plików odpowiadają ich zawartości i są przyjazne
  • Czy są stosowane ALT czyli treść alternatywna
  • Czy rozmiar pliku graficznego jest równy rozmiarowi wyświetlanemu (nie skalowany w dół)
  • Czy plik jest poddany bezstratnej kompresji
  • Czy stosujemy format nowej generacji Google czyli WEBP

Zastosowanie się do powyższych wytycznych pozwala zaliczyć audyt SEO dla grafiki umieszczonej na stronie internetowej.

Mapa strony oraz social media

Mapa strony oraz social media

Mapa strony jest to spis wszystkich podstron znajdujących się w witrynie, oraz nie rzadko plików udostępnianych w jej zawartości.

Mapa stronu internetowej jest prezentowana w formacie XML i zawiera następujące dane:

  • Nazwę zakładki
  • Adres URL do podstrony
  • Częstotliwość jej odświeżania

Za pomocą mapy witryny, którą przesyłamy do wyszukiwarek internetowych, informujemy wyszukiwarki tj. Google o liście stron do zaindeksowania, oraz ewentualnych zmianach. Ponadto wskazujemy wyszukiwarce, z jaką częstotliwością ma odwiedzać daną podstronę w celu weryfikacji możliwych zmian.

Podczas Audytu SEO strony www, musimy sprawdzić czy strona posiada mapę w formacie XML, oraz czy plik który ją zawiera nazywa się sitemap.xml, w przeciwnym wypadku konieczne jest ustalenie czy mapa została zgłoszona poprzez skierowanie wyszukiwarki do innego pliku. Brak mapy jest jednym z podstawowych błędów w kontekście SEO strony internetowej.

Kolejnym elementem który powinien znajdować się w audycie jest weryfikacja informacji udostępnianych mediom społecznościowym. Informacje takie nie mają bezpośredniego znaczenia w kontekście wyszukiwana poprzez wyszukiwarki internetowej, jednak brak konfiguracji danych przewidzianych dla social mediów, spowoduje błędy w wyświetlaniu strony po jej opublikowaniu lub udostępnieniu np. w facebook lub twitter.

Narzędzia analizy ruchu i słów kluczowych

Narzędzia analizy ruchu i słów kluczowych

Audyt SEO strony internetowej zawiera nie tylko samą stronę, ale również to jak jest ona postrzegana przez wyszukiwarki internetowe. Wykonanie analizy ruchu na stronie www, możliwa jest poprzez dostęp do kilku narzędzi, dlatego istotne jest aby były one skonfigurowane i dodane do strony www.

Google Search Console – narzędzie dostarczane przez Google, które umożliwia badanie między innymi skuteczności działania witryny poprzez:

  • Wskazanie dla jakich zapytań w wyszukiwarce Google pojawia się strona, oraz na której pozycji
  • Które podstrony są odwiedzane, poprzez ilość wyświetleń i kliknięć w wyszukiwarce
  • Z jakich krajów pochodzą zapytania
  • Jakiego typu urządzenia kierują zapytania: komputer, urządzenia mobilne, tablet
  • Jak również ogólne statystyki w określonym przedziale czasowym uwzględniające: liczbę kliknięć, liczbę wyświetleń, średnią pozycję i średni CTR

Ponadto narzędzie GSC służy do dodawania mapy strony do indeksu Google, jak również zbadanie stanu indeksacji witryny i możliwość usunięcia określonych linków.

Narzędzie to posiada dział Bezpieczeństwo i ręczne działania, gdzie dowiemy się o wszelkich niepokojących symptomach w pracy strony, lub ewentualnych banach (czyli ręcznych interwencjach) nałożonych przez pracownika Google.

Dla celów audytu SEO istotne jest zbadanie stanu indeksacji, mapy strony oraz typu zapytań dla których strona pojawia się w indeksie.

Google Analytics – narzędzie które również jest dostarczone przez Google, które daje możliwość analizy ruchu na stronie internetowej. Daje ono wgląd na dane tj.:

  • Ilość odwiedzin w określonych dniach i godzinach
  • Określenie typu ruchu: Ruch organiczny, bezpośredni, odsyłający i inne
  • Określenie lokalizacji użytkownika
  • Określenie technologii wykorzystanej do wyświetlenia strony www, w tym urządzenia, wersji urządzenia, rozdzielczości, systemu operacyjnego, przeglądarki

Oczywiście zakres danych jest zdecydowanie szerszy, jednak powyższe informacje pozwolą oszacować faktyczny ruch na stronie, i wskazać tym samym czy jest on zaniżony, czy adekwatny dla branży której dotyczy strona internetowa.

W audycie SEO warto posiłkować się również innymi narzędziami tj. Semstorm, ScreamingFrog i inne które badają witrynę, analizują jej stan, i pozwalają porównać ją do konkurencji.

Jak audyt SEO może pomóc w zdobyciu nowych klientów

Każdy audyt w tym audyt SEO strony www służy wychwyceniu błędów SEO na stronie internetowej, oraz wskazanie w jaki sposób mogą one zostać wyeliminowane.

Poprzez audyt uzyskujemy informacje tj.:

  • Stan witryny – w którym dowiemy się czy nasza strona wymaga aktualizacji pod względem wersji oprogramowania, oraz zabezpieczeń przed ewentualnymi próbami ingerencji osób trzecich tj. włamaniami.
  • Jej wydajność czyli szybkość wczytywania na określonych urządzeniach. W przypadku niskiej szybkości działania strony internetowej istnieje duże prawdopodobieństwo iż potencjalny klient który trafił na stronę www, zrezygnuje z jej przeglądanie zniecierpliwiony oczekiwaniem na załadowanie strony lub poszczególnych podstron.
  • Jej poprawność merytoryczną SEO – czyli właściwe przygotowanie treści, pod względem ilościowym i jakościowym.
  • Poprawność stosowania się do reguł SEO tj. odpowiednie nagłówki, stosowanie meta danych, stosowanie opisów grafik itp.

Wyeliminowanie problemów wskazanych w audycie SEO, nie tylko wpłynie pozytywnie na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ale również poprawi ogólne odczucia użytkowników strony.

Podczas przeprowadzania audytu SEO warto rozważyć zbadania zagadnień UI/UX na stronie.

Czym jest UI/UX strony www

UI jest to interfejs użytkownika czyli z języka angielskiego User Interface. Ogólnie mówiąc UI to wygląd strony internetowej, który wyświetla się użytkownikowi podczas jej przeglądania.

UX jest to doświadczenie użytkownika w trakcie przeglądania strony internetowej, gdzie nazewnictwo również wywodzi się z języka angielskiego User Experience. Najprościej mówiąc jest to mechanika strony internetowej, menu i elementy aktywne na stronie, które pomagają w nawigacji i poruszaniu się po stronie internetowej.

Zbadanie doświadczeń z zakresu UI i UX pozwoli określić ewentualne odrzucenia w czasie przeglądania strony internetowej wynikające z brzydoty strony, lub trudności w poruszaniu się po stronie www.

Jeżeli przeprowadzamy audyt SEO, założyć należy iż posiadamy już stronę internetową, dlatego wszelkiego rodzaju zmiany w wyglądzie strony powinny być ewolucją, nie rewolucją. Według wszelkich badań użytkownicy bardzo często przyzwyczajają się do interfejsu strony www. Jeżeli przeprowadzimy rewolucyjną zmianę np. w sposobie nawigacji, mogą poczuć się zagubieni i zdezorientowani, a w skrajnych przypadkach nawet zdenerwowani przez co zrezygnują z dalszego przeglądania treści na stronie.

Przykład błędów w zakresie UI/UX

Przed laty przystąpiłem do wdrożenia projektu otrzymanego od zewnętrznej firmy. Moim zadaniem było stworzenie strony internetowej w oparciu o otrzymany projekt graficzny. Nowatorskim w tedy rozwiązaniem było zastosowanie menu hamburgera (trzy poziome kreski) w wersji dla komputerów i laptopów dla wyświetlanej strony internetowej.

Zarówno w tedy, jak i dziś menu to w mojej ocenie jest dyskusyjne pod względem funkcjonalności dla urządzeń typu komputer / laptop. Po wdrożeniu i uruchomieniu strony (która wizualnie była wręcz zachwycająca), przeprowadzono badanie ruchu i powodów rezygnacji z przeglądania dalszych podstron niż strona główna. W wyniku przeprowadzonej analizy okazało się iż strona internetowa która była poprzednio, i posiadała klasyczne menu, cieszyła się większym zaangażowaniem użytkowników niż nowa wersja. Dalsze analizy wykazały problemy w odszukaniu menu, i poruszaniu się po nim. Użytkownicy byli zwyczajnie zdezorientowani i przerywali przeglądanie strony, ponieważ nie mogli znaleźć interesujących informacji.

Wniosek z tego przykładu jest jasny, warto stosować sprawdzone, a wręcz „oklepane” rozwiązania, ponieważ ułatwiają one nawigację po stronie internetowej. Co więcej, sprawdzone rozwiązania idealnie trafiają do przyzwyczajeń naszych odbiorców.

Uwaga: Podczas badania UI/UX warto skorzystać z narzędzia HotJar – pozwala ono niejako nagrać ruch użytkownika po stronie i tym samym wskazać jakie elementy strony zostały wyświetlone, nim zdecydował się on zamknąć stronę.

Podsumowanie tematyki audytu SEO strony internetowej

Generalnie zbadanie wszystkich aspektów strony internetowej, które zostały poruszone w niniejszym dokumencie mogą wystarczyć do przeprowadzenia pełnego audytu SEO strony www. Oczywiście w podstawowym zakresie można posiłkować się stronami stworzonymi do przeprowadzania tego typu audytów, jednak należy pamiętać iż są to analizatory badające stronę według określonych kryteriów.

Podczas audytu strony www, ważny jest również czynnik ludzki i doświadczenie, które pozwala na określenie słabych punktów strony internetowej w zakresie nie analizowanym przez typowe generatory audytów SEO.

Jeżeli szukasz pomocy w zakresie przeprowadzenia audytu SEO strony internetowej, zapraszam do kontaktu.

Pytania i odpowiedzi dla audytu SEO

Ile kosztuje audyt strony internetowej?

Czy audyt bezpieczeństwa i audyt SEO strony www jest tym samym?

Co zrobić po otrzymaniu wyniku audytu SEO?

Czy mogę samodzielnie napisać treści SEO na stronę www?

Czy szybkość wczytywania strony ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce?

Czy tani serwer wpływa na szybkość strony internetowej?

Czy narzędzia Google Search Consol są płatne czy darmowe?

Czy warto sięgać po płatne analizatory SEO stron internetowych?

Audyt SEO pozycjonowanie czy to jest to samo?

Audyt SEO darmowy – czy warto?

Ile trwa audyt SEO strony internetowej?