Gdzie najlepiej reklamować się w Internecie – strona www to podstawa

Szukasz sposobu na odpowiednią reklamę w Internecie? Zapoznaj się z dostępnymi możliwościami i podejmij właściwą decyzję. Pamiętaj strona internetowa to podstawowa forma reklamy w Internecie.

Gdzie najlepiej reklamować się w Internecie – strona www to podstawa

Reklama w Internecie to podstawowa forma dostępnej reklamy w XXI wieku. Obecnie każdy z nas posiada telefon z dostępem do Internetu lub komputer (laptop, komputer stacjonarny). Warto zadbać o dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, które znajduje się w Internecie.

Wybór odpowiedniej reklamy jest kluczowy dla odniesienia sukcesu w promocji własnej oferty i pozyskaniu klientów, dlatego wybierz mądrze i zacznij się reklamować w Internecie.

  • Dostępne formy reklamy w Internecie
  • Strona internetowa – podstawowa forma reklamy w Internecie
  • Wizytówka w mapach Google – Google Moja Firma
  • Media społecznościowe – Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i inne
  • Portale ogłoszeniowe
  • Fora tematyczne i grupy w social mediach
  • Artykuły sponsorowane
  • Reklamy płatne – Google Ads i Facebook

Reklama może być tania lub darmowa, jednak sporo jej elementów musisz wykonać samodzielnie. Skorzystaj z pomocy wykwalifikowanej osoby, która doradzi i podpowie co wykonać, aby osiągnąć wysokie wyniki w reklamie.

Gdzie najlepiej reklamować się w Internecie czyli dostępne formy reklamy w Internecie

Obecnie w Internecie posiadamy mnogość dostępnych form reklamy. Rozpocząć należy od najstarszej, ale również najważniejszej, jaką jest strona internetowa. To właśnie reklama poprzez stronę internetową pozwala precyzyjnie określić klientów docelowych oraz zaprezentować swoją ofertę w taki sposób, jaki byś sobie tego życzył.

Przedstawiam poniżej dostępne formy reklamy w Internecie. Są to oczywiście najpopularniejsze formy reklamy dostępne dla nas i zarazem pozwalające osiągnąć najlepsze wyniki sprzedaży. Każdy z nich pozwala określić właściwą grupę docelową, jednak pamiętaj o centralizacji wszystkich działań reklamowych, aby łatwiej było zapanować nad nią i dokładniej przeanalizować jej skuteczność.

Strona internetowa – podstawowa forma reklamy w Internecie

Najstarszą i najlepszą formą reklamy jest strona internetowa. Obecnie tworzone strony internetowe doskonale działają zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych, jakim jest np. smartfon. Dostępność oferty jest kluczowa przy dotarciu do nowych klientów. Warto zatem skupić się na tym elemencie, aby osiągnąć najlepsze możliwe efekty.

Zachęcam do zapoznania się z artykułem dotyczącym stron internetowych dla nowych firm, w którym opisałem jakie elementy są istotne podczas zamawiania własnej strony www. Strona www powinna być również traktowana jako element docelowy wszystkich kampanii reklamowych, ponieważ wszystkie działania marketingowe w Internecie powinny kumulować się w jednym miejscu, aby łatwiejsze było pozyskanie danych do analiz skuteczności danej formy reklamy.

Wizytówka w mapach Google – Google Moja Firma

Ciekawą możliwością reklamy jest wizytówka w mapach Google. Możemy dodać swoją firmę do map Google, dzięki czemu będziemy bardziej dostępni dla klientów regionalnych. Wizytówka ta pozwala precyzyjniej dotrzeć do potencjalnych klientów znajdujących się w niedalekim sąsiedztwie Twojej firmy, a tym samym wyróżnić się na tle firm lokalnych.

Wiele osób wyszukuje informacji na telefonie, który oczywiście jest nieustannie lokalizowany. Wyszukiwarka internetowa wykorzystuje informacje o Twoim aktualnym położeniu i wyświetla informacje, które będą dla Ciebie najbliższe i najbardziej dostępne. Jeżeli zatem chcesz, aby klient lokalny wiedział o Twoim istnieniu, koniecznie zapoznaj się z tą formą reklamy.

Warto dodać, iż wizytówka Google, pozwala również na publikowanie wpisów, umieszczanie grafik, lub dodanie pełnych danych kontaktowych i adresu strony internetowej. To dzięki tym danym klient będzie mógł precyzyjniej odszukać interesującą go firmę, która dostarczy produkt lub usługę, której szuka.

Media społecznościowe – Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i inne

Większość z nas posiada konto w co najmniej jednej sieci społecznościowej. Jeżeli zatem planujesz dostarczyć swoją ofertę w do szerszego grona odbiorców, należy pochylić się nad tematyką mediów społecznościowych.

Facebook umożliwi utworzenie fanpage, na którym będziesz mógł publikować informację na temat swojej firmy, swoją ofertę, oraz aktualności dotyczące Twojej działalności. Ponadto istnieje możliwość skorzystania z płatnej formy reklamy, o której napiszę w dalszej części tego materiału.

Nie ma co się zamykać jednak na jedną platformę społecznościową i trzeba zapoznać się z pozostałymi. Krótkie wpisy dotyczące aktualnych działań i promocji Twojej firmy, tylko na Twitter, jest to miejsce, które publikuje istotne informacje i w większości pojawiają się na nim osoby zdecydowane i ukierunkowane w swoich poglądach.

Instagram z kolei trafi do osób szukających w Internecie inspiracji w postaci zdjęć, zatem możesz tutaj doskonale zaprezentować swój produkt w postaci licznej galerii, oraz umieszczać bieżące aktualności dotyczące firmy i oferty właśnie w formie fotograficznej.

Jeżeli tylko sięgniemy w dalekie odmęty Internetu, znajdziemy inne platformy, skierowane do biznesmenów, i innych grup społecznych, dla każdego coś dobrego.

Portale ogłoszeniowe

Dawniej gazety publikowały sekcje dotyczące ogłoszeń, dziś taką funkcję spełniają portale ogłoszeniowe. W dalszym ciągu wiele osób poszukuje na nich produktów, usług, lub innych interesujących go dóbr. Przemyśl czy możesz sobie pozwolić na to, aby ciebie tam nie było.

Zwykle umieszczenie ogłoszenia na takim portalu jest bezpłatne, oczywiście można wykupić opcję promocji ogłoszenia, jednak sam fakt obecności może znacząco pomóc w kontekście promocji firmy. Nie pomijajmy zatem tej podstawowej formy reklamy w Internecie, jaką są publikacje w portalach ogłoszeniowych. Nie zaszkodzi, a może pomóc.

Fora tematyczne i grupy w social mediach

Często zwykłe szeptanie ma większą siłę niż głośny krzyk, podobnie i tutaj. Zasianie ziarna na forum lub grupie tematycznej może spowodować lawinę komentarzy i wpisów dotyczących tej tematyki, a tym samym może zainteresować wiele osób naszą działalnością. Udzielajmy się zatem i podsuwajmy swoją ofertę na różnych forach i grupach, pamiętajmy, jednak iż część takich miejsc nie akceptuje bezpośredniego ogłaszania swoich usług, dlatego przed rozpoczęciem tej formy reklamy, zapoznaj się z regulaminem.

Daj się poznać i polecać dalej, niech ludzie o Tobie mówią. Część celebrytów i firmy praktykuję zasadę, że nie ważne czy dobrze, czy źle, ważne by mówili. Nie warto brać jej dosłownie, ale warto zastosować tę zasadę w pewnym stopniu przy swoich ogłoszeniach.

Artykuły sponsorowane

Ilekroć przeglądasz jakiś portal lub stronę rozpisującą się w pewnej tematyce, tylekroć można trafić na artykuły, które nawiązują niby przypadkiem do jakiegoś produktu lub usługi, gdzieś na końcu można natomiast znaleźć małą adnotację dotyczącą faktu, iż artykuł był sponsorowany.

Możesz zatem wykupić tego typu artykuł, który niby porównuje ofertę, niby też przedstawia zagadnienie, ale jednak wszystko sprowadza się do zachęcenia odbiorcy właśnie Twoimi usługami lub produktami.

Tym właśnie są artykuły sponsorowane, jest to forma reklamy przedstawiona przez podmiot zewnętrzny, na Twoje zlecenie. Budujesz swoją wiarygodność, a przy okazji przedstawiasz się we właściwym świetle, takim, jakie sam wykreujesz. Kwestia moralna nie podlega tutaj dyskusji.

Reklamy płatne – Google Ads i Facebook

Na zakończenie wrócę natomiast do tematyki reklam płatnych. Rozpocząłem temat płatnych reklam w Facebook, zatem kontynuując, możesz zapoznać się z możliwością promocji wpisów lub płatnych ogłoszeń w serwisie Facebook. Poprzez kreator możesz samodzielnie przygotować tę formę reklamy, wskazać odpowiednią grupę odbiorców i określić budżet. Proste? Niby tak, ale i tutaj profesjonaliści mogą odpowiednio zarządzać budżetem, wyciskając z każdej złotówki więcej.

Ostatnią formą reklamy, zarówno płatnej, jak i opisanej w tym artykule jest Google Ads, dawniej AdWords. Wyszukując w Google, można natrafić na wyniki z małym słowem reklama, to jedna z form reklamy w Google Ads, ale nie ostatnia. Firma nawiązuje współpracę z wieloma podmiotami, które udostępniają jej swoje miejsce, i tak reklamy Google Ads mogą wyświetlać się na różnych stronach, portalach lub grupach dyskusyjnych, dosłownie wszędzie. Ponadto reklama Google Ads pozwala na wyświetlanie ogłoszeń w Mapach i YouTube (tak ten portal również należy do Google).

Warto zatem rozważyć płatną formę reklamy, ponieważ jest natychmiastowa i precyzyjnie skierowana do określonej przez nas grupy odbiorców.

Jak zatem jest z tą reklamą w Internecie, czy może być darmowa?

Odpowiedź jest oczywista, reklama w Internecie może być darmowa. Jednak wymaga od nas minimalnej wiedzy oraz sporo zaangażowania, tym samym nie płacąc złotówkami za reklamę agencji reklamowej, płacimy swoim czasem. Darmowa forma reklamy jest od nas bardziej wymagająca, ale i czasochłonna, jednak jest stabilniejsza i bardziej długoterminowa (SEO dla strony internetowej).

Jeżeli mimo wszystko poszukujesz kogoś do pomocy w reklamie internetowej lub chcesz się dowiedzieć więcej, zachęcam do kontaktu oraz na nasz profil Facebook.