Strony internetowe dla nowych firm, strona www dla firmy

Zakładasz firmę i chcesz zaistnieć w Internecie? Słusznie! Obecnie firma, która nie jest w sieci, nie istnieje. Nie pozwól na wykluczenie elektroniczne swojej firmy i już teraz zaplanuj stworzenie strony internetowej podczas procesu zakładania firmy.

Strony internetowe dla nowych firm, strona www dla firmy

Nie ważne czy zakładasz firmę ze środków pozyskanych z dotacji, czy też planujesz realizację planu swojego życia, którym jest własna działalność gospodarcza. Strona internetowa stanowi podstawową formę reklamy w Internecie, jest również elementem centralizacji reklamy, gdzie wszystkie inne kampanie reklamowe mają swój koniec.

Przeprowadzę Cię, nowego przedsiębiorcę przez proces planowania, zamówienia i realizacji strony internetowej na potrzeby reklamy nowej firmy, czyli storna internetowa dla nowej firmy.

  • Plan stworzenia strony dla nowej firmy – Co jest niezbędne?
  • Określenie celu dla nowej strony internetowej
  • Określenie docelowej grupy odbiorców
  • Zaplanowanie struktury strony internetowej dla nowej firmy
  • Określenie słów kluczowych dla nowoczesnej strony internetowej
  • Zaprojektowanie UI oraz UX strony www
  • Wdrożenie struktury oraz prace copywritera
  • Przygotowanie strony www do pozycjonowania
  • Zgłoszenie witryny internetowej do wyszukiwarek
  • Pozostałe formy reklamy
  • Podsumowanie stworzenia strony internetowej dla nowej firmy

Plan stworzenia strony dla nowej firmy – Co jest niezbędne?

Strona internetowa dla nowej firmy to zadanie wymagające opracowania planu działania. Ponieważ istotne jest określenie jej funkcji i roli, jaką będzie ona pełnić w nowej firmie. Warto zatem przed przystąpieniem do działania, zaplanować wszystkie aspekty naszej strony takie jak: funkcje, jakie będzie posiadać? Co będzie prezentować oraz w jakiej formie?

Przed rozpoczęciem pracy opracuj plan. Powinien on zawierać odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Co będzie prezentowane na stronie internetowej?
  • Czy strona ma mieć charakter informacyjny, czy sprzedażowy?
  • Jakie funkcjonalności mają być dostępne na stronie internetowej?
    • Prezentacja treści.
    • Prezentacja produktów i usług.
    • Formularz kontaktowy.
    • Mapa dojazdu.
    • Formularz zamówienia.
    • Galeria realizacji.
    • Lub inne i jeżeli tak to jakie?
  • Czy strona ma być przystosowana do pozycjonowania?
  • Na jakich urządzeniach powinna działać?

Po przygotowaniu planu, który w zasadzie będzie prezentował listę potrzebnym nam funkcji na stronie internetowych, będziemy mogli przejść do dalszych kroków związanych z zamówieniem strony internetowej dla nowej firmy.

strona internetowa dla nowej firmy www dla firmy

Określenie celu dla nowej strony internetowej

Najistotniejsze po przygotowaniu planu strony www dla nowej firmy będzie określenie celu, jaki ma ona spełniać. Zatem warto zastanowić się, czy Twoja strona internetowa będzie jedynie źródłem informacji o oferowanych przez Twoją nową firmę produktach lub usługach, czy ma pełnić dodatkowe funkcje. Poza prezentacją oferty, możliwe jest również wywołanie działania ze strony użytkownika (w zasadzie jest to główny cel strony internetowej).

Działaniem użytkownika określamy:

  • Kontakt telefoniczny za pośrednictwem numeru telefonu lub poprzez kliknięcie numer telefonu na smartphonie.
  • Kontakt mailowy poprzez wybranie adresu mail lub użycie formularza kontaktowego na stronie www.
  • Kontakt poprzez komunikator na stronie, w tym wypadku np. Facebook lub inny komunikator.
  • Zapytanie o produkt lub usługę.
  • Złożenie zamówienia na produkt lub oferowaną w Twojej nowej firmie usługę.

Wszystkie powyższe działania można wywoływać elementami tzw. Call to Action – są to element strony internetowej, które mają nakłonić użytkownika do kontaktu z nami we wskazany sposób.

Określenie docelowej grupy odbiorców

Kolejnym krokiem, który pomoże trafić stronie internetowej do właściwych odbiorców, jest określenie grupy docelowej. Musimy na tym etapie przeanalizować grupę wiekową, płeć, oraz zainteresowania osób, które będą Twoimi potencjalnymi klientami.

Ten etap pozwala na precyzyjne ukierunkowanie reklamy, którą niewątpliwie jest strona internetowa, a tym samym ograniczenie strat wynikających z dotarcia do osób niezainteresowanych. Warto działanie to wykonać w oparciu o analizę konkurencji, gdzie na podstawie działań firm w tej samej branży, możemy podjąć prawidłowe decyzje. Uczmy się na błędach i sukcesach firm z naszej branży.

Zaplanowanie struktury strony internetowej dla nowej firmy

Oczywiste jest, że podstawą poruszania się po stronie internetowej jest menu. Jest to główna funkcja umożliwiająca szybką nawigację i przełączanie się pomiędzy podstronami. Poświęć zatem odrobinę czasu, aby zaplanować menu w przyjazny i intuicyjny sposób.

Określ jakie zakładki mają znajdować się na Twojej nowej stronie internetowej oraz rozbij swoją ofertę na podstrony. Dobrą praktyką będzie umieszczenie każdej usługi w odrębnej podstronie. Rozwiązanie to pozwoli na łatwiejsze wypozycjonowanie się danej frazy w wyszukiwarce internetowej.

Pamiętaj również o prostocie. Nadmiar informacji w menu może być przytłaczający dla potencjalnego odbiorcy, a tym samym może on poczuć się zdezorientowany i nie trafi na interesujący go temat.

W mojej ocenie w przypadku strony www dla nowej firmy cała struktura strony mieści się przeważnie w menu głównym, dlatego strukturą strony można nazwać właśnie menu główne.

Określenie słów kluczowych dla nowoczesnej strony internetowej

Pozycjonowanie, taki zwrotem najczęściej opisuje się działania mające na celu uzyskanie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. U podłoża działań mających na celu pozycjonowanie strony są słowa kluczowe, dla których strona ma zostać wyświetlona w wynikach.

Zasadne zatem będzie określenie słów kluczowych, jakie mają być najistotniejsze dla Twojej strony internetowej. To właśnie one determinują cały ruch, który pojawi się na nowej stronie www.

Na początek, może być to dość duże wyzwanie, jednak i tutaj warto podejrzeć konkurencję, i co więcej, wyszukać również frazy, które mogą być pozornie niszowe i mniej istotne. Skierowanie strony na frazy, które pominęła konkurencja, pozwoli wypełnić niszę, dlatego warto być otwartym na pozornie mniej istotne zwroty. Część słów kluczowych wynika z nazwy usługi lub produktu, dlatego traktujmy to jako element wyjściowy i podstawę do poszukiwań.

Zaprojektowanie UI oraz UX strony www

Czym właściwie jest UI i UX, pierwszy to interfejs użytkownika, czyli to jak wygląda strona internetowa. Drugi natomiast to doświadczenia z użytkowania, czyli to jak działa strona internetowa. Połączenie tych dwóch rozwiązań jest gwarantem sukcesu. Pierwszy element przyciąga klienta estetyką, drugi natomiast ułatwia mu poruszanie się po stronie internetowej.

Jeżeli zatem planujesz UI i UX dla swojej nowej strony internetowej w swojej nowej firmie, pamiętaj aby było czysto schludnie i przejrzyście.

Elementy te to między innymi menu, które musi zostać zaprojektowane dla Twojej strony już wcześniej, i było to opisane kilka punktów wyżej.

Wdrożenie struktury oraz prace copywritera

Siłą strony jest kontent, czyli treści na niej umieszczona. W sieci można spotkać się z określeniem „Content is the King” – Treść jest Królem – i jest w tym dużo racji, ponieważ odpowiednio przygotowana treść, opisy, na stronę internetową wypływają na jej pozycję w wyszukiwarce internetowej tj. Google.

Treść budowana jest na podstawie wcześniej określonych słów kluczowych. Copywriter posiada narzędzia do badania konkurencji i określania słów kluczowych, które mogą być dla Twojej branży właściwe. Warto zatem zlecić to zadanie firmie lub osobie specjalizującej się w tworzeniu treści na strony internetowej (Tak, u nas w zespole jest copywriter).

Po stronie copywritera jest zatem przygotowanie treści na stronę internetową z uwzględnieniem SEO (czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych) oraz opcjonalnie ich wdrożenie na stronę.

Przygotowanie strony www do pozycjonowania

Działania wspomagające samo pozycjonowanie się strony, to optymalizacja SEO strony www. Planując i realizując stronę internetową, należy od początku brać pod uwagę SEO. Przygotowanie struktury, opracowanie treści na stronę internetową, oraz optymalizacja treści (nagłówki, meta dane, słowa kluczowe itp.) to część z prac, jakie można wykonać.

Ponadto warto zoptymalizować stronę pod względem szybkości i poprawności działania. Wszystko to wspomaga proces pozycjonowania się strony w wyszukiwarce internetowej. Nie oczekujmy jednak pierwszej pozycji zaraz po publikacji, zazwyczaj nasza konkurencja też to robi, dlatego strona powinna być ciągle rozbudowywana i modyfikowana w celu uzyskania odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce.

Zgłoszenie witryny internetowej do wyszukiwarek

Wszystko gotowe, nasza strona została zainstalowana, i czeka na publikację. To właśnie teraz po zgłoszeniu strony do indeksu Google, strona www zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. W zależności od poprawności wykonanych wcześniej kroków oraz tego, jak duża jest konkurencja, w ciągu najbliższych tygodni, czasem miesięcy, uzyska ona odpowiednią dla siebie pozycję, która albo będzie satysfakcjonująca, albo będzie wymagała dalszych prac zw. z SEO.

Pozostałe formy reklamy

Oczywiście strona internetowa to nie jedyna forma reklamy w sieci. Pamiętajmy, jednak iż ma ona charakter skupiający wszystkie inne formy reklamy. To właśnie na stronie internetowej powinny kończyć się wszystkie ogłoszenia w Internecie i nie tylko.

Możemy zatem publikować ogłoszenia w sieci, rozpocząć kampanię reklamową w Google Ads, oraz w mediach społecznościowych tj. Facebook. Analizujmy jednak cały ruch, który prowadzi do strony internetowej i na jego podstawie planujmy dalsze kroki.

Podsumowanie stworzenia strony internetowej dla nowej firmy

Założenie strony internetowej dla nowej firmy jest dla każdego sporym wyzwaniem. Spotykamy się z terminami i rzeczami, które nigdy wcześniej nie były dla nas choćby widoczne. Warto zatem poświęcić chwilę na rozmowę z przedstawicielem firmy, w celu określenia swoich potrzeb, i tym samym dokładnego zaplanowania dalszych działań.

Źle określona strategia, będzie skutkowała brakiem zainteresowania klientów, oraz niedotarciem do nich. Dlatego współpraca Twoja jako zleceniodawcy, z wykonawcą jest tak istotna. Jeden bez drugiego nie będzie w stanie w pełni wykonać zadania. Natomiast wykonawca stron www doskonale zna się na swoim fachu, niestety nie rzadko może nie być w pełni obyty z Twoją działalnością i tu konieczna jest kooperacja i wymiana informacji.

Jeżeli szukasz wykonawcy strony internetowej, tudzież wykonawcy stron www, zachęcam do kontaktu w celu uzyskania dodatkowych informacji.