Reklama w Internecie i nie tylko

Mawia się iż reklama jest dźwignią handlu, ale czy tylko ? Dziś zarówno handel jak i usługa wymaga poinformowania otoczenia o fakcie jej występowania.
Skąd nasz przyszły klient ma o nas wiedzieć ?
Poczta pantoflowa i polecenia są dobrym sposobem pozyskiwania klienta, jednak w dobie nowoczesnych technologii oraz wszechobecnego Internetu, najlepszą formą dotarcia do potencjalnego klienta jest zaistnienie w sieci.


Co zrobić aby zostać odnalezionym w Internecie ?

1. Strona Internetowa
Podstawowym elementem każdej działalności, czy to handlu czy usługi, jest posiadanie przez firmę lub osobę świadczącą danego rodzaju usługę strony internetowej. Pełni ona kilka funkcji takich jak

  • informacyjna – dostarcza potencjalnemu klientowi informacji na nasz temat, oraz usług czy produktów oferowanych przez nas;
  • komunikacyjna – pozwala uzyskać kontakt do nas czy to telefonicznie, w tym wypadku niezbędna jest strona działająca na urządzeniach mobilnych, najlepiej z funkcją dotknięcia numeru i tym samym połączenia się bez konieczności przepisywania go, czy to elektronicznie poprzez formularz kontaktowy lub pocztę elektroniczną;
  • handlowo / usługową – poprzez dokładne zaprezentowanie oferowanych produktów lub usług, a tym samym uzupełnienie informacji z pkt.1
  • prestiżowa – nie od dziś wiadomo iż fakt posiadania strony internetowej zwiększa prestiż danego przedsiębiorstwa, im strona estetyczniejsza i zachęcająca wizualnie, tym ogólny wizerunek firmy jest pozytywniej zobrazowany u klienta

2. Ogłoszenia / Pozycjonowanie
Sam fakt posiadania strony internetowej nie zapewni nam ogromu klientów czy też nie rozgrzeje naszego telefonu do czerwoności od nadmiaru połączeń, dodatkowo należy zadbać o to by klient nasz znalazł. Jeżeli posiadamy już naszą stronę, która pokazuje klientowi z jaką jakością ma do czynienia w aspekcie odbioru przez niego elementów wizualnych, należy zadbać by strona ta trafiła do określonej grupy potencjalnych odbiorców.
O fakcie występowania strony możemy informować klientów za pomocą ogłoszeń w lokalnych serwisach i katalogach, jednak metoda ta jest mało efektywna.

seo computerJak klient poszukuje wykonawcy / produktu ? Jak Ty to robisz ?

Aby uzmysłowić sobie w jaki sposób nasz klient ma do nas trafić należy zadać sobie pytanie, jak ja i moi znajomi szukamy produktu lub wykonawcy. Dawniej popularnym rozwiązaniem była książka telefoniczna w której wiele stron było zapełnionych numerem telefonu do fachowca każdego gatunku. Dziś ktoś mógłby powiedzieć że to gorszy sort sposobu poszukiwania, każdy z nas poszukuje produktu lub usługi w sieci Internet. Najpopularniejszą formą uzyskiwania danych kontaktowych jest przeszukiwanie sieci za pomocą wyszukiwarki google, zatem odpowiedź nasuwa się sama, jeżeli chcesz aby klient znalazł właśnie ciebie i twoją stronę w sieci, musisz znajdować się w google.

Jak zaistnieć w google ?

Podstawową sprawą która zapewni twojej stronie poczytność i całą masę odbiorców jest uzyskanie przez nią wysokiej pozycji w wyszukiwarce google. Wyszukiwarka google na podstawie wielu elementów zawartych na stronie ocenia jej wartość, a tym samym umieszcza ją na odpowiedniej pozycji, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie strony internetowej. Kiedy będziesz zamawiał swoją stronę internetową, zadbaj o to, aby osoba która będzie ją wykonywać poinformuje cię o tym co jest ważne aby strona samoczynnie zyskiwała odpowiednią pozycję w wyszukiwarce.
Tylko prawidłowo przygotowana strona internetowa, zoptymalizowana pod kątem SEO jest w stanie zapewnić w sposób naturalny wysoką pozycję w wyszukiwarkach takich jak google czy bing.

Co zrobić jeżeli mamy dużą konkurencję ?

Nasza strona jest odpowiednio przygotowana, posiada miłą dla oka grafikę oraz została zoptymalizowana dla wyszukiwarek, jednak nie osiąga wysokiej pozycji, przyczyną tego może być duża konkurencja na rynku świadczonych przez nas usług, w takiej sytuacji konieczne jest skorzystanie z dodatkowych elementów, które sprawią iż to właśnie my będziemy w grupie tych pierwszych adresów które ukażą się naszemu potencjalnemu klientowi, tym zabiegiem jest właśnie pozycjonowanie.
Pozycjonowanie to usługa polegająca na stałym nadzorowaniu strony internetowej, ciągłym dbaniu o jej zawartość oraz interwencja w razie zanotowania spadku pozycji strony. Najważniejszym elementem pozycjonowania jest natomiast jej naturalne i nieustanne wyciąganie na wyższe pozycje w wyszukiwarce, w sposób zgodny z zasadami obowiązującymi w google, które uchronią ją przed konsekwencjami zbyt agresywnego działania pozycjonera.
3. Pozostałe elementy reklamy w sieci
Istnieją inne metody reklamy w internecie, jedne są pozytywne inne negatywne, do tych pozytywnych czyli nie narażających nas na konsekwencje prawne należą między innymi :

  • reklamy adwords – jest to forma reklamy w wyszukiwarce google, oferowana właśnie przez firmę google
  • ogłoszenia – na lokalnych i regionalnych portalach, oraz na stronach branżowych
  • social media – reklama za pośrednictwem sieci takich jak facebook, twitter itp.
  • udostępnianie newslettera dla obecnych klientów, w celu informowania o nowościach w produktach i usługach

Do negatywnych form reklamy możemy natomiast zaliczyć :

  • mailing – jest to wyjątkowo uporczywy i na obecną chwilę źle odbierany przekaz reklamowy, zasypywanie skrzynki potencjalnego klienta dziesiątkami maili nie sprawi iż polubi on nas, a może zaowocować jedynie zrażeniem go do naszej firmy
  • agresywne pozycjonowanie – jest to metoda polegająca na bardzo szybkim uzyskaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, konsekwencje tego działania jednak mogą być bardzo dotkliwe, w skrajnych przypadkach strona zostanie przez wyszukiwarkę oznaczona jako „zła”, przez co straci ona swoją pozycję, a nawet może trafić poza wszelkie ramy dostrzeganych przez jakiegokolwiek klienta wyników

Opisane metody działania są jedynie ogólną informacją, które zwracają uwagę na najistotniejsze fakty w zakresie reklamy w sieci internet. Zachęcamy przed rozpoczęciem działań marketingowych do kontaktu z webmasterem celem uzyskania szczegółowych informacji.